London 2013

En vecka sen vi åkte hem från London och det är bland det bästa vi varit med om. Som vi lovat så ska vi göra ett inlägg där vi skriver om London så här kommer det.

Torsdag- Det började med att vi åkte dit på torsdagen och var då lediga från skolan. Vi kom fram till Lodnon vid ca kl2 tror jag det var och åkte direkt till vårat hotell. Vi var de första av tjejerna som kom fram till London och de andra kom senare på kvällen, dagen efter osv. Vi hann knappt landa i London förens vi var ute på gatorna och shoppade. Tycker det var väldigt bra shopping och Oxford street blev snabbt en favorit. På kvällen åt vi för första gången på den efterlänktade restaurangen Nandos. Alltså gud va gott det var! Vi delade på hot wings och det var bland de godaste vi ätit. Väldigt starkt bara. Blev tidig sänggång då alla var helt slut efter resan. Så det var bara ladda iför morgondagen.

Fredag- Dagen efter, även Natalijas födelsedag, så hade nästan alla tjejer kommit. Vi shoppade i stort sätt hela dagen i ett superstort köpcenter som heter Westfield. Aldrig varit med om ett så stort och det fanns super många bra affärer. Tiden gick väldigt fort och mot kvällen bestämde vi träff med alla tjejer för att fira Natalija! Blev en till runda på Nandos då vi snackat och längtat i ett år att få äta där tillsammans. Vi hade väldigt trevligt och det var superkul att träffa alla. Efter middagen så spelade vi in en del till våran video och begav oss kort därefter till en affär för att köpa godis till kvällen. De stängde precis men efter lite tjat så gick de med på att en av oss fick springa in och handla väldigt fort. Det fick bli jag som fick stresshandla och jag plockade bara på mig en massa. Det var då vi upptäckte kära Caramac och det vart snabbt en favorit bland oss alla. Kvällen spenderades i Amanda och Rebeckas rum aka the hang out place med fullt av snack, godisätande och flumm.

Lördag- På lördagen så drog vi nästan alla tjejer till någon marknad vid Nottinghill. Vi kollade runt lite där men hittade inte så speciellt mycket så vi begav oss återigen till Westfields shopping center och spenderade resten av dagen där. Var där till ca 4 då vi bestämde oss för att dra till hotellet en stund, vila, hämta pengar osv. Det gick inte precis som vi tänkt oss utan blev kvar på hotellet längre än vad vi trodde. Sen var det dags för middag och efter så träffades vi igen på Beckas och Amandas hotell rum för myskväll. Var planerat att köpa godis osv till kvällen men med våran ständiga otur angående mataffären så hade det stängt. Vi fick helt enkelt klara oss på godisresterna från gårdagen.

Söndag- Vi vaknade rätt tidigt som alla dagar och vart helt pirriga och nervösa då vi, Amanda och Rebecka, skulle på konsert. När vi käkat frukost och gjort oss klara så begav vi oss till Big Ben eller ska jag säga Ben Tower? Haha. Vi kollade läget där, tog en del bilder, spelade in videosar och sen var det dags att bege oss till O2 Arena där konserten var. Vi hann med en snabb lunch innan det var dags att gå in. Vi var så nervösa så vi inte ens kunde nämna konserten under luchen utan satt spända och pratade om annat. När det var dags för insläpp så gick allt väldigt fort och vi hittade våra platser. Vi hade så sjukt bra platsen än vad vi väntat oss. Hade supernära scenen och vi satt i level 1. Dvs nästintill parkett. Vi trodde inte det var sant och kollade flera gånger om vi hade hamnat fel. Efter vi väntat ett tag, kollat på en del förband osv så var det inte alls långt kvar till konserten började. Efter en kort tid så börjar vi höra förspelet på Up All Night och vi fattade på en gång att det var nära nu. Sedan öppnas som en vägg och där står alla killarna. Kan knappt beskriva våra känsla och vi bara skrek av glädje. Konserten var bland det bästa vi varit med om och det var helt magiskt. Vi skrek/sjöng som bara den, dansade som jag vet inte vad, grät som bebisar gjorde vi alla och det var så underbart. Det verkade som om vi var de ända som dansade/sjöng osv där vi stod så folk borde antagligen tycka att vi har helt störda, som vi såg ut haha. De sjöng en massa låtar och de var så bra, så snygga, så bäst, så gud vet inte vad. Det var helt sjukt underbart. Sen kom tre låtar i rad, Summer love, Over again och sist men inte mins Little things. Det var den delen av konserten som man grät som mest. Tårarna bara rann nerför kinderna och vi blev helt blöta i ansiktet. Det gick inte att hålla tårarna inne och de slutade inte heller. Vi skulle kunna skriva i evigher om konsterten men det skulle bli för långt så vi avslutar här. Sammanfattat så var det helt sjukt bra och så värt 1 års väntan.
Söndagkvällen, alltså sista kvällen, åt vi tjejer på Pizza Hut och bara umgicks. Hade även här ständig otur som vi nämnade innan med mataffären så vi hann inte i tid. Det slutade med att vi gick till Nandos och köpte med oss "bakelser" till hotellrummet. Sen satt vi på rummet och myste. Det var meningen att vi alla skulle sova i deras rum sista natten men det slutade med att bara Moa gjorde det pga för trångt för alla.
Måndag- På måndagen, alltså dagen vi skulle åka hem finns det inte så mycket att skriva om. Vi vaknade, käkade frukost, packade och sen var det dags att bege sig till flygplatsen. Det var sjukt jobbigt att lämna allt då vi verkligen har haft så sjukt kul under resan. Som vi skrev innan så grät vi väldigt mycket på vägen hem och det var supersvårt att hålla in tårarna. Men en sjukt kul resa har vi haft iallafall. En resa som ingen av oss någonsin kommer att glömma!

har ni varit på någon konsert innan med 1d, eller va detta först?