Tankar om rökning

Det är väldigt många idag som röker men jag ser inget bra med att röka. Det är äckligt, det luktar äckligt, man skadar lungorna och andra delar av kroppen, det kostar pengar och är jäkligt onödigt. Så förstår inte riktigt grejen med det. Och när man börjar röka, hur många tycker det är så jäkla gott egentligen? Visst finns det folk som tycker att det är supergott första gången men det är nog inte så många. Och det är inte så jag att aldrig har hållt en cigg i handen, för det har jag. Man har tjuvrökt många gånger för man vill testa hur det smakar och allt sånt. Det gör nästan alla. Men man märker då hur äckligt det är och att det inte värt att bli beroende. Så förstår inte varför folk börjar. För man tycker det är roligt? För man tycker det är coolt? Eller är det för att man tycker det är gott? Och visst är det okej att feströka, det gör många. Men förstår bara inte grejen med att bli beroende. Vad är det bra för och vad tjänar man på det? Enligt mig, ingenting. Så ni som röker, har börjat lite smått eller liknande. Tänk efter, varför röker du och är det värt det?
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback