Trashat mina jeansshorts

Fick idén att trasha mina tråkiga jeansshorts som jag knappt använder. Såg på nätet hur man kunde göra och tänkte då dela med mig till er:
Här såg dom ut innan, men har dock satt dit nitarna själv.
 
Steg 1. Använd sandpapper för att få vissa delar på shortsen att bli lite ljusare eller mer slitna
 
Steg 2. Skär sträck i materialet på de ställen du vill ha hålen såklart. Tänk på att inte skära så det går hål på shortsens baksida och tänk också på att inte ha sträcken för nära varandra. Antal sträck är valfritt beroende på hur trashade jeans du vill ha. 
 
Steg 3. Lägg in shortsen i tvättmaskinen. Kör en normaltvätt på mellan 40-60 grader. Det är i tvättmaskinen allt händer. Det är då alla hålen "flisas" upp!
 
Och baaaam, här är resultatet! Tror dock jag ska trasha lite mer och göra större hål men annars blev jag jätte nöjd. Tycker det här var ett enkelt och superbra sätt att trasha jeans på. Perfekt om man är lite trött på ett part jeans eller short och vill ha förändring. Hoppas ni uppskattar tipset, puss


» isola

Snyggt :D

2013-02-20 // 16:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback