TRÄNING

Fick en del komentarer för ett tag sen där folk undrade hur jag tränar och de ville ha tips. Jag lovade att göra ett inlägg om det så nu kör vi.
 
Jag tränar främst mage och ben/lår och rumpa då det är det jag känner "behövs" mest. Så nu tänkte jag dela med mig av lite olika sätt.
 
Mage- När jag tränar mage så göra jag oftast bara enkla, valiga situps och det vet ju alla hur det går till. Jag tycker det är väldigt effektivt och det känns som om det tar väldigt mycket. Kan någon gång köra plankan också och för er som inte vet vad det är så står man som en planka, på tår och har armbågarna ner i marken. Så ska man stå helt rakt i ett tag (tid bestämmer du själv).
 
Ben/lår- Jag brukar köra någon som heter "ankgång" eller vissa kallar det även utfall. Så står man upp böjer ner ena benet så man nästan nuddar knät i marken och det andra benet ska vara i 90 grader. Sen går man så framåt ett par gånger och det kommer kännar väldigt mycket i låren. Här får ni en liten dåligt bild som jag gjorde nyss:
Sen brukar jag även köra övningar som finns på youtube där VS angels visar hur de tränar. För att komma till klippet så klicka HÄR.
 
Rumpa- Jag brukar främst köra en övning som heter "kissande hunden" och så ställer man sig på alla fyra, sen tar man upp ena benet som om man är en hund som kissar, sen står man och böjer det benet upp och ner flera gånger. Och det man ska tänka på är att få upp benet i 90 grader och inte nudda benen i varandra på neråtvägen. Och samma här så har jag testat VS tränings metoder och för att komma dit så klicka HÄR.
 
Det är ungefär så jag tränar. Och om ni vill träna andra delar av kroppen men inte vet hur så har även VS videor på hur man tränar andra kroppsdelar. Så det är bara att leta runt på youtube så kommer ni säkert få en del bra träningstips!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback