Tips

Tänkte tipsa er om att tvätta sin puderborste. Man tror att det är hyfsat ren efter att ha borstat av den lite, blåst på den osv. Men du har man väldigt fel. Fick tipset för ett tag sen att tvätta sminborsten med vatten och tvål och testade det. Blev faktiskt life förvånad över hur mycket puder det rann ut från bortsen.
 
Varför är det bra att tvätta borsen?
- Det ligger kvar massa gammalt smink i puderborsten
- Borsten tar upp eventuell ansiktskräm, hudflagor och en massa annat den kommer i kontakt med som då ligger kvar i borsen
- Huden kan bli sämre och man kan få finnar, polmaskar osv om borsten är för smutsig
- Det finns en massa bakterier i borsen
 
 Har därför börjat tvätta den nu ganska ofta. Och efter när man sminkar sig med borsten så känns det mycket renare och den känns inte lika täkt av puder. Resultatet blir också bättre! Man ska tvätta den minst en gång i veckan. Har inte tvättat min på ca 2-3 veckor för har glömt fast gjorde det igår. Så tänkte visa lite bilder på hur mycket smink det faktiskt ligger i borsten. 
 
Tyckte själv att min borste iallafall såg hyfsat ren ut men det var den verkligen inte
 
Först tvättar man med vatten men då rengörs den inte så mycket
 
Det är när man tar tvål som allt smink rinner ut, som ni ser på bilden. Ser rätt äckligt ut ellerhur?
 
Sen när man fått ut allt så låter man borsten torka. Lätt och tar inte alls lång tid! Så om ni inte gör det här redan så skulle jag, om jag var er, börja tvätta min sminkborste på en gång! 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback