Från: rebeckawallberg.blogg.se

  • Skriv upp minst en sak varje dag som du ska ha gjort i slutet av dagen så du gå och lägga dig och kan att du gjort någon nytta. Det kan t.ex. handla om skola, träning, städning, kläder.
  • Sprid glädje, försök göra någon annan glad varje dag. Det kan vara jobbigt om du själv mår dåligt men en liten komplimang kan höja någon annans dag rejält.
  • Skriv upp varje grej du köper varje dag för att se över din ekonomi och vad du lägger dina pengar på. Märker du att mycket går till onödigt så kan du försöka ändra på det.
  • Ät ordentligt och bra, det kan förändra ditt humör, välmående, plugg osv. Börja med en god frukost, se till att ni har god bra mat hemma till frukost och mellanmål (kesella, frukt, knäckebröd, kokos...). Ät både lunch och middag. Är maten äcklig i skolan, tänk på att ta med en macka eller frukt att kompensera med.
  • Försök att alltid ha det fint i rummet. Personligen kan det förändra mitt humör mycket om jag trivs eller inte i mitt rum eftersom det är där jag spenderar mest tid. 
  • Uppskatta det bra du har och koncentrera dig på de människor som får dig att må bra.


Bra tips! :)
Jättefin blogg ni har hörni!

ps. Var med i min veckans blogg vetja! :)

2012-12-15 // 23:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback